Newsletter : 
»
FRIDAY 24.09.2021
FÊTE DE LA FÉDÉRATION WALLONIE-BRUXELLES
Monolithe Noir + Driving Dead Girl + Slovenians + Deadline
FRIDAY 24.09.2021
FÊTE DE LA FÉDÉRATION WALLONIE-BRUXELLES
MONOLITHE NOIR + DRIVING DEAD GIRL + SLOVENIANS + DEADLINE
 
Ce concert utilisera le CovidSafeTicket (ou test PCR de moins de 48h)
 
Jauge à 500 personnes au lieu de 50
Pas de restrictions sanitaires à l'intérieur
 
This concert will use the CovidSafeTicket (or a 48h valid PCR Test)
 
500 capacity
No sanitary restrictions inside the venue
»
DETAILS
 + EVENT WEBSITE(S):
    » Facebook
 + RESERVATIONS:
    » UTick

 + ENTRANCE : Free - Gratuit - Gratis 
 + OPENING HOUR : 19:00 
 + ORGANIZER: Magasin 4 

 + TIMING:
    » 22:45 Monolithe Noir
    » 21:40 Driving Dead Girl
    » 20:35 Slovenians
    » 19:30 Deadline
 + Monolithe Noir
    » Facebook
    » Soundcloud
    » Website
 + Driving Dead Girl
    » Web
    » Facebook
 + Slovenians
    » Facebook
    » Bandcamp
    » Website
 + Deadline
    » Facebook
    » Soundcloud
»
MONOLITHE NOIR (BE) (Electronica / Drone)
Imprévisible par nature, surprenante par choix, la musique de Monolithe Noir échappe aux qualificatifs éculés qui segmentent nos collections de disques, mais pioche allègrement dans des répertoires bien balisés : du prog à l'ambient en passant par l'electronica ou le folk, en allant fouiller au passage dans les trésors cachés de la library music italienne. Sans jamais se planquer derrière un paravent de complexité factice, elle s'adresse surtout à nous, directement.
»
DRIVING DEAD GIRL (BE) (Rock And Roll)
In 2004 and after only a few showcases, Driving Dead Girl is short-listed and takes part in the International Dour Festival, but this was only the first step! Following their forerunners’ example, the quartet played several first-parts such as The Rakes, Queen Adreena, Radio4, Tokyo Sex Destruction, Black Angels and many others. Meanwhile, they also recorded a first album: "50,000 Dead Girls Can't be Wrong". Comprising a short selection of only 7 titles, it is recorded under live conditions and mixed in two months fulfilling the then low-end and garage-rock attitude that animated the group.
At this time, Driving Dead Girl also had an exclusive recording contract with “BANG!” which gave them the opportunity to perform all around Belgium and from time to time in France. Unfortunately the then tense atmosphere soon disrupted the shaky organization and both J-F Hermand and André Diaz left the group.

Four years later, after several changes in the band line-up and a neared dead-end, the group finally stabilized. Newcomers Vincenzo Capizzi (drummer) and Dan Diaz (bass player) smashed in, bringing by this very fact a new balance and a new vision to the project. The news spread like a thunderbolt and proposals for concerts and records broke surface again. The band was back on line and the nouveau quartet premièred Black Rebel Motorcycle Club, The Black Angels and Lords Of Altamont . This definitely cemented their brand new stage reputation.

More recently, in January 2010, Driving Dead Girl started the realization of their second album: « Don’t Give a Damn about bad Reputation”. In only 10 titles, the quartet enjoyed renewed success and confirmed their propensity to play and perform with a brutal energy coping with an original rock musical style wherein cinematographic and literary influences, stamped with broken-hearted sadness and despair, sometimes gave in to alcohol abuse, psyched madness and mal-être.
»
SLOVENIANS (BE) (Punk / Rock)
Get ready for Slovenians, Brussels' own punk rock powerhouse!
Blasting through the scene since 2012, they fuse punk rock, stoner and blues into unforgettable live shows. Known for their raw energy and magnetic stage presence, they're not just a band, they're a live experience you can't afford to miss.
»
DEADLINE (BE) (Rock And Roll)
Serpents de caÌ‚bles, micros lo-fi et guitares fétichisées, les influences de Deadline se meÌ‚lent et s'entremeÌ‚lent meÌ‚me titre que leur barda métallique.
Formé en 2013 au Pays Noir (aka Charleroi, Belgique), le trio aiguise d'abord ses cordes sur des riffs punks saturés avant d'eÌ‚tre touché par le maléfice de Robert Johnson. Se vouant désormais à une musique obsédée par son héritage, les trois musiciens vous le diront ; ils se savent hantés par les fantoÌ‚mes du blues de la musique roots qui ne cessent de réapparaiÌ‚tre.
Laissant le blues imbiber leur patte sonore, Deadline n'en perd pourtant pas moins son noyau dur, empreint de tungsteÌ€ne et de gasoil, résolument gasoline rock.
Non moins schizophréniques, les deux chanteurs antagoniques Quiet Ben et Simon Wray s'échangent ainsi tour à tour leurs instruments sur sceÌ€ne ; guitare, basse, harmonica, dans un duel électrique et sur le jeu de batterie maiÌ‚trisé de Simon Blue King.
Depuis sa formation, le groupe a ainsi pu déverser son rock'n'roll dans des salles comme le Rockerill, l'Eden, le Magasin 4, l'Atelier 210, la Nuit du Blues, et l'Humo's Rock Rally.
Leur deuxième EP Those Who Inhabit This Land est sorti en novembre 2018.
*/